Jag heter bara Millan

Av någon outgrundlig anledning ville jag bara bli kallad för Millan som barn. Alla som tilltallade mig med Camilla fick en ilsken blick och ett bestämt ”Jag heter bara Millan” Jag har själv funderat på detta men kan faktiskt inte för allt i världen komma på varför jag hade denna fixa idé. Givetvis kallade alla barn mig för Millan och kanske var det ett inneboende trots från min sida mot vuxna som alltid kallade mig för Camilla. Kanske hade det att göra med min lätta talfel, eller helt enkelt för att jag alltid gillat det enkla, den snabba vägen; genvägen.

Vem är då bara Millan? Kort och formellt heter jag Camilla och är inne på mitt fyrtionde år. Inte helt purung men ständigt sökande efter vuxenpoäng. Jag fick diagnosen ADHD som vuxen och mycket av fokusen på denna blogg kommer handla om just det. En blogg ska ju vara beskrivande och en del av mig är min diagnos.

Kommentera

