Ibland går det för bra

Tänk så fantastiskt bra det fungerar med en kalender om jag bara tvingar mitt att fylla i allt. Då menar jag verkligen allt. Jag skriver inte bara in att jag har ett möte vid en viss tidpunkt utan jag tar även med när jag måste åka. Hela veckan har varit mindre stressig och jag har faktiskt fått en hel del gjort. Jag brukar å andra sidan få saker gjorda, men inte alltid det jag borde.

I tisdags hade jag lagt in ett möte som skulle börja 17.30, självklart med restid inräknad samt en påminnelse. Allt kändes positivt under dagen och eftersom jag hade suttit och planerat allt i detalj under morgonen så hade jag hur bra kontroll som helst. Jag handlade och förberedde middagen när jag kastade en snabb blick på klockan och insåg att jag måste åka. Kände mig inte så värst stressad trots att det kom lite hastigt på. Jag hade trots allt betat av många måsten under dagen. Så kliver jag in på expeditionen och ser kanslisten som brukar sluta kl 17.00. Med stor förvåning frågar jag henne om hon har så mycket att göra att hon måste arbeta över. Ser hennes blick och får svaret ”Nej! Jag slutar ju inte förrän fem”. Blir tom i skallen och kommer på mig att stirra på klockan. Det tar ett ögonblick innan polleten trillar ner och jag inser att jag är en timme för tidig. Min hjärna spelade mig ett spratt och fick 17.30 att bli 5 + ½ = halv fem.

Kontentan är att jag har lika dålig tidsuppfattning som vanligt, kalender eller inte. Men om jag lägger in en påminnelse så kanske jag ska vänta på att den plingar innan jag kastar mig ut genom dörren.

Kommentera

