Omstart

Det blev en paus innan jag knappt kom igång. Nu är det inte så att jag inte gjort något sedan jag skrev senaste inlägget. Snarare tvärtom! Och jag har skrivit massor av inlägg i skallen. Tankarna kolliderar och jag har så mycket jag skulle vilja ha sagt, så mycket jag vill få ur mig. Förra veckan avslutade jag med att ställa ut för Attention Borås på ett seminarium som Borås stad arrangerade. Temat var ”Barn och Unga – Vårt gemensamma ansvar?”. Jag hann prata med både nyttiga och onyttiga människor och då menar jag  nyttiga för föreningen. (onyttiga är dem man pratar med för nöjes skull). Det var verkligen en bred samling människor som deltog under dagen och jag kommer bara ihåg några av dem.

Dagen efter vaknade jag med världens huvudvärk och blev liggandes hela lördagen. Jag har haft migrän sedan jag var barn men är fortfarande lika oförbered idag som då när attackerna kommer. Ibland går det lång tid emellan attackerna vilket det gjort denna gång. Givetvis hade jag inte min medicin hemma så det var bara till att lägga sig i soffan och vänta ut anfallet. Som tur var gick det över fram mot eftermiddagen. Det många däremot inte känner till när det gäller migrän är den känsla av overklighet som kommer över en. Efter ett anfall känner jag mig ofta omtöcknad och svag i musklerna. Det tar faktiskt en till två dagar innan jag klarnar till. Det mest obehagliga däremot är den bomullsfilt som lägger sig över veckan som gått. Det är som att vakna upp mitt i en dröm som man kommer ihåg suddiga, otydliga delar av, men inte sammanhanget.

Nu är det i alla fall tisdag och jag börjar klarna till. Tankarna har som sagt snurrat runt och jag har, faktiskt, varit mer ofokuserad än vanligt. Har börjat skriva massor av inlägg och har utkast sparade. Men koncentrationen har inte funnits där och då lyckas jag inte strukturera texten och jag lyckas inte avsluta. Jag börjar skriva, raderar, börjar om, raderar och glömmer av vad det var jag jag tänkte skriva från första början. Får en ny idé och sparar den första ofärdiga texten som utkast och börjar på en ny med samma resultat. Efter ett tag upptäcker jag att jag gör något helt annat. Jag börjar helt enkelt testa lite andra teman här på worldpress, testar olika färger, stilar o.s.v. Det ena leder till den andra och jag måste givetvis göra en ny header och har redan hunnit göra tio varianter eftersom jag inte kan bestämma mig vilken av alla idéer jag tycker är bäst. Så rullar det på, runt och runt, jag lyckas liksom inte fånga mina tankar. Min hjärna snabbspolar allt och det tar ett tag innan jag hittar stoppknappen.

Kommentera

