Så mycket som stannar vid tankar…

…och så lite blir gjort. I alla fall när det gäller mitt bloggande. Det är inte så att jag inte tänker på att skriva utan snarare att jag inte kommer längre än till just tänkande. Jag funderar dagligen på det och utformar texter i hjärnan. Problemet blir att de trängs med så många andra tankar och planer. Jag är som Alfons Åberg och säger ”jag ska bara”. Tyvärr gäller det inte bara mitt bloggande utan hela mitt liv. För det mesta är jag van vid det men ibland blir jag så trött på mig själv.

Jag tycker ofta att jag inte har något att skriva om. Det är som med statusraderna på facebook. Jag blir liksom tom i skallen och kan inte komma på något. Det ligger inte riktigt för mig att skriva glatt och klämkäckt om händelselösa ögonblick av vardagen. Jag är för komplex, vill utveckla och jag är definitivt inte någon optimist. Några jag känner säger att de är trötta på facebook för att alla gnäller och är negativa. Jag tycker precis tvärt om.

Nu har jag funderat en vända till med vad problemet är och hur jag ska göra. Ska jag lägga ner bloggandet eller sluta tänka för mycket och bara göra? Inget är väl egentligen för smått eller för stort att skriva om? Så jag gör ett nytt försök hur trivialt det än kan bli.

Kommentera

